top of page

שגרה תזונתית היא הרבה מעבר לסדר באוכל. איך שגרה תזונתית משפיעה עלינו ומעצימה אותנו ?

לגזור ולשמור

למה חשוב לשמור על שגרה תזונתית מגוונת ומאוזנת

איך בעזרתה ניתן להשפיע ולחזק את הביטחון העצמי, המסוגלות והאנרגיה ..


שגרה תזונתית או בשמה הנפוץ תוכנית תזונתית / תפריט היא הרבה מעבר לסדר בזמן הארוחות ומודעות למה לאכול שבעצם הם מצמצמים את הסיכוי לנשנושים וחיפוש אחרי האוכל או אכילה בזמנים קרובים מדי שלא מאפשרים לגוף לעכל את המזון במלואו ..

במקביל לכך, שגרה תזונתית יכולה לסייע בהעצמת ההרגשה הפנימית של האדם ובמיוחד של הילד – כך שהיא מספקת תחושה של שליטה, וודאות, מסוגלות וביטחון ובהחלט מעלה את האנרגיה בגוף ..


והנה שלושת היתרונות הבסיסיים להשפעת השגרה התזונתית על ההרגשה הפנימית ומעצימה כל אדם באשר הוא :


# שגרה תזונתית מחזקת את הביטחון העצמי :

תחושת החוסר ביטחון עצמי שיכולה ללוות כל אדם באשר הוא בתקופה חגים, בידוד, חופשה ועוד.. נובעת ממקום של חוסר שליטה על מה שקורה מסביב ועל אוכל בפרט.

דבר שיכול לייצר אמונה סמויה אצלנו ואצל הילדים שלנו שבזמן שאין שגרה או סדר יום אני יכול לאכול מה שבא לי ומתי שבא לי ללא שום התחשבות בהשפעה על המצב הגופני וגם ללא התייחסות להשפעה בטווח הארוך .

בנוסף לכך, הצריכה המרובה שלנו לאוכל בתקופת החופשים ובתקופה שאין בה שגרה מעצימה את הרגשת החוסר שליטה במה שנכנס לגוף, וזה אכן משפיע על הרגשת הביטחון העצמי ..

תזכרו תמיד – מבחינת האכילה :

חוסר שליטה > חוסר ביטחון עצמי > אכילה מופרזת // אכילה רגשית ..


אז איך בעצם ניתן לחזק את הביטחון העצמי בעזרת אכילה מחזקת ויצירת שגרה תזונתית או הרגל שניתן להטמיע אותו בסדר היום ליצירת שגרה והעצמת הביטחון ?

# ארוחה משפחתית , לפחות אחת ביום שבה כל המשפחה יושבת סביב שולחן האוכל ואוכלים ביחד (בלי מסכים והסחות דעת) ..

זה יתרום לתחושת הביטחון הכללית של כל אדם והיא בהחלט יכולה ליצור שגרה תזונתית באותו יום ובכל יום ..

|| כלי זה מותאם למשפחות מרובות גילאים, ומתאימה למאוד לתקופת החגים, החופש הגדול ..!!


# שגרה תזונתית מחזקת את המסוגלות העצמית :

" אני מסוגל לשמור על סדר באוכל " - זה המשפט שעובר בראש בזמן ששומרים על שגרה תזונתית וסדר באכילה.

הרבה אנשים בעיקר נשים ואמהות חוות חוסר מסוגלות ושליטה כאשר אין סדר בתזונה ויש הרבה חיפושים ונשנושים (שלהן ושל הילדים) . וכששומרים על שגרה תזונתית מסורת אז התחושה של שליטה, סדר מתחזקים ומובילים להעצמת תחושת המסוגלות אצל האדם .

# בכך בניית לו"ז תזונתי יומי או שבועי (או לתקופה מסוימת) יכולה בהחלט להביא להעצמת תחושת המסוגלות ותחושת השליטה והוודאות את הילדים ..



# שגרה תזונתית שמחזקת ומעלה את האנרגיה בגוף :

הבילוי הממושך של הילדים מול המסכים וחוסר השגרה כתוצאה מחופש, סופ"ש, ימי בידוד, חגים ועוד שואבת מהם הרבה אנרגיה דבר שמשפיע על פעילות המערכות בגוף וגורם לצורך מוגבר באנרגיה שלרוב צורכים אותה מהאוכלת פחמימות פשוטות ומתוקים.

אך ניתן לכוון את האכילה שלנו בעזרת שגרה תזונתית לדרך אחרת יותר בריאה ומחזקת שתחזיר את האנרגיה לגוף בזמן קצר אך ההשפעה תהיה לדווח ארוך (להפך מפחמימות פשוטות ומתוקים שההשפעה על האנרגיה היא לטווח קצר) , איך עושים זאת ?

# שגרה תזונתית הכוללת תנועה והרבה מזון טבעי .

- תנועה לא חייבת להיות פעילות גופנית או חוגי תנועה. ניתן לשלב בסדר היום זמן של ריקוד , קפיצות , תרגילים , הליכה בבית , משחק ועוד .. ורצוי מאוד לעשות זאת כולם ביחד או לפחות אחד מההורים 😊

- מזון טבעי, הכוונה היא למזון שמגיע לצלחת שלנו מהטבע , ובעיקר פירות וירקות טריים. מזונות מסוג זה מספקים לגוף אנרגיה זמינה וישירה כי הם בעצמם מכילים אנרגיה טבעית מהטעם והיקום וגם מסייעים לתחושת שובע .

לכן , רצוי מאוד לשלב כמה שיותר מגוון של ירקות ופירות לפחות ב5 צבעים שונים


אשמח לשמוע מכם

מה למדתם ומה אתם לוקחים מזה ?


コメント


bottom of page