top of page

7 דברים שפוגעים באכילה שלכם שאתם חייבים להפסיק לעשות:


1. להפסיק לאכול כמות גדולה יותר ממה שאתם צריכים לאכול

תזכרו תמיד שכמות האוכל המתאימה לכם היא כמות בגודל אגרוף ושהטעם של הביס הראשון בדיוק כמו הטעם של הביס האמצעי והאחרון – רק ברוב הפעמים אנחנו ממלאים את עצמנו באוכל או דורשים מהילד לאכול יותר כי כך חונכנו או כי אנחנו חוששים שנשאר רעבים (תגובה הישרדותית שקיימת אצל כולנו).


2. הפסיקו להשתמש באוכל כפיצוי .

אוכל זה לא פרס על דברים שעשיתם או על רגשות שהרגשתם.

אוכל זה מצרך בסיסי שעוזר לגוף שלנו להתפתח ולגדול וגם לחיות בצורה בריאה ומזינה שתומכת בתפקוד ופעילות היומית שלו .




3. הפסיקו להשתמש בצמד האותיות א ו- ל ..

השימוש בצמד האותיות האלה גורם למוח לחוות איום, דבר שמוביל לתחושה של חוסר וודאות וצורך עז בשליטה וכתוצאה כשאתם משתמשים בצמד האותיות האלה התוצאה מתקבלת בצורה הפוכה . לדוגמא :

אל תאכל שוקולד בהגזמה > הילד יוכל שוקולד בכמות גדולה

או אם הילד מבקש לאכול מזון מסוים והתגובה שלכם היא לא – אז הוא יתעקש ויבקש זאת עוד ועוד ..




4. הפסיקו לחשוב שאינכם מוכנים לעשות משהו חדש שקשור לאכילה ולבריאות .

אף אחד לא מרגיש 100% מוכן כשמתעוררת הזדמנות. הזדמנויות רבות בחיים מאלצות אותנו להתרומם ולצאת מאזור הנוחות שלנו, מה שאומר שלעולם לא נרגיש בנוח ומוכנים בהתחלה. במקביל רק כאשר נחווה כאב או מחלה (לא עלינו) אז אולי נתעורר ונתחיל בצעדים לשינוי כדי לשפר או לטפל במצב – שבפועל הייתם יכולים למנוע אותו מההתחלה !




5. הפסיקו למנוע מעצמכם ומהילדים מזון שאתם או הם כל כך אוהבים לאכול .

הכל עניין של כמות ותזמון נכון. כשאנחנו צורכים מזון שאנחנו אוהבים בזמן הנכון ובכמות הנכונה אז הגוף מסתפק ומתקדם. בכך לא נוצרת חוויה של וויתור או מניעה שבסופו של דבר יכולה להוביל לצריכה מוגזמת או התמכרות .




6. הפסיקו לפחד משינוי

כשאנחנו פתוחים לשינויים ומוכנים לנסות, אנחנו מגלים דברים מופלאים וחדשים. וכשמדובר באוכל אז הגוף שלנו נהנה מדברים מופלאים חדשים שלא קיבל קודם .

זה יכול להתבטא בהשפעה על המצב הגופני, לומר שיפור התפקוד היומי, הקשב והריכוז, משקל ועוד. זה יכול להתבטא גם במצב הנפשי, כלומר יותר קשט נפשי, שלווה פנימית, ביטחון וחוזקה. וגם זה יכול להתבטא בשינוי בהתנהגות , כלומר התנהגות שהיא לא מושפעת מפירוק המזון, פחות עייפות ועוד.




7. הפסיקו להשתמש בגישת המותר/ אסור .

מותר לאכול את זה ואסור לאכול את זה. הגישה הזו הוכיחה את עצמה שהיא מגבילה וגורמת לאנשים ובעיקר לילדים להיאחז במזונות שעושים להם לא טוב רק בגלל החשש מהוויתור על סוג המזון שהם כל כך אוהבים לאכול. תזכרו תמיד ש- ניתן לאכול מהכל בכמות המתאימה, בתזמון המתאים ובגישה מודעת ומחזקת את הבריאות והחיבור לגוף .


שלכם,

ערין


Commenti


bottom of page